Returrätten gäller 30 dagar från när du hämtar ut ditt paket. Har du inte registrerat din retur inom tidsramen kommer din retur inte godkännas
Har du mottagit fel produkter? Maila då order@skolif.se
Eventuella frågor om retur eller byten hänvisas till order@skolif.se
Är de skrivna i returformuläret kommer det inte att besvaras.
Vår returhantering är en manuell process och kan i perioder av hög arbetsbelastning ta längre tid.
Hur du gör en retur
- Du fyller i vårt returformulär och registrerar din retur.
- Vi behandlar din retur och skickar ut en betalningslänk från Klarna på 69kr, till den E-mail/Telefonnummer som du uppgav i formuläret. (OBS. Returkostnaden måste betalas inom 24h annars blir betallänken ogiltig.)
- När vi mottagit betalning för returkostnaden, mailar vi ut en digital retursedel via Postnord. Vi skickar även ut ett mail till dig från vår email (order@skolif.se) där vi bekräftar att vi behandlat din retur, samt bifogar en länk till den digitala retursedeln ifall du inte mottagit den från Postnord.
- Vi tar emot din order och gör en återbetalning på det du returnerat. OBS. Vi gör inga byten. Önskar du beställa en ny produkt/storlek behöver du lägga en ny order.
Vid hög belastning kan det vara svårt att hålla koll på alla nya order som läggs. Har du gjort en beställning på ny produkt du önskar byta till, och inte blivit återbetalad så vänligen vänd dig till oss på order@skolif.se så hanterar vi det.
Missat att hämta ut ditt paket!
Om du inte hämtat ut ditt paket i tid och det returneras till oss kommer du att bli debiterad 300kr. En kostnad för frakterna tu/retur + personalkostnader. Önskar du att få det skickat på ny tillkommer en kostnad på 140kr.